onsdag 7 december 2022

Material med jultema: Läsa julord och hitta rätt bild

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Just nu springer tiden i väg och det känns inte som den räcker till för allt jag vill hinna med. Är det fler som känner igen sig? Att prioritera rätt saker är inte det lättaste alltid.
Jag har prioriterat att uppdaterat materialet med att läsa julord. Materialet har fått nya bilder och utökats med två kort till.
Övningen passar även till yngre barn, där en vuxen läser ordet och barnet kan hitta kortet med bilden som passar till ordet. Materialet kan även användas som stöd för barn att lära sig nya ord.
Materialet består av 12 kort med en bild och en tom ruta och utav 12 textkort med ord som har anknytning till julen. Det finns textkort med både versaler och gemener, välj de som passar barnet bäst.

Följande ord finns med:
släde, julkula, jultomte, julklockor, julgran, ren, julkrans, julstjärna, julklapp, pepparkaka, julstrumpa och tomteluva.

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Material LÄNKEN: Läsa julord

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen