torsdag 15 december 2022

Gratis pedagogiskt material: Räkna julföremål och para ihop med rätt siffra 0-20

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Nu närmar vi oss verkligen julen och den här terminens slut. Jag har sett i mitt Instagram flöde att det julpysslas, arbetas med material med jultema och förbereds för julen.
Under den senaste månaden har jag på mitt Instagramkonto malund68pedagoginspo tipsat om en del av mina pedagogiska material med jultema. För att hitta dem här på bloggen så titta in under etiketten JUL.

I dag delar jag med mig av ett sista material med jultema för det här året. Det är ett matematik material där antalet och siffrorna 0-20 tränas.
Klipp isär korten, låt barnet/eleven räkna föremålen och para ihop kortet med rätt siffra.

Materialet finns i två olika varianter, ett där föremålen och ramen på korten 1-10 är färgkodade efter Montessoris lilla pärltrappa. Korten med siffrorna 11-20 har också färgkodning.
Variant två är inte färgkodade. Ramen på alla korten är samma, röd med vita hjärtan. 
Skriv ut den variant som passar er bäst. Till de yngre barnen kan man börja med färre kort med de lägre siffrorna och utöka efterhand.  

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Material LÄNKEN: Räkna julföremål

Önskar er en härlig avslutning på arbetsveckan.
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen