söndag 18 december 2022

Bästa bakmaskinen = min underbara hjälpreda i köket

Jag har tidigare skrivit att min ambition är att baka alla matbröd själv. För att underlätta bakandet har vi nu investerat i en bakmaskin. Vi har haft den i fyra dagar och jag har baka tre bröd i den än så länge.
Första brödet blev ett ljust formbröd. Det var hur lätt som helst, alla ingredienserna lades ner i behållaren. Timer sattes till tiden som vi ville att brödet skulle vara klart. 
På morgonen kunde vi ta ut ett luftigt och fint bröd. Bara att vakna till doften av nybakat bröd är helt underbart.
Vi köpte en OBH Nordica INOX 6544. den har 12 olika program och kan baka 750g eller 900g stora bröd. Man kan även göra deg i den som man sen bakar ut till bullar, pizza odyl och gräddar i sin vanliga ugn. Man kan även göra sylt i den.

Bröd nr 2 blev ett vörtbröd, även det blev luftigt och gott. 
Bröd nr 3 hamnade inte på någon bild, det blev ett vitt snabb bröd som bakades klart på 1 timme och 20 minuter. 

Är det någon som vill dela med sig av sina favoritrecept på bröd så tar jag tacksamt emot dem.

Trevlig söndagskväll på er!
                                 /Maria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen