tisdag 7 augusti 2018

Engelskt Montessori språkmaterial: Bygga ord med fyra bokstäver

De flesta av mina läsare tittar in på bloggen för att hitta inspirerande pedagogiska material, nu under sommaren har det inte blivit mycket nya sådana. Jag har tillbringar tiden med familj, vänner ute i det underbara sommarvädret. Idag kommer äntligen ett nytt pedagogiskt material till er som är intresserade.

Mina tidigare engelska språkmaterialen uppskattades av flera av er läsare, så nu har jag tillverkat ytterligare ett. Det är ett blått material där man bygger engelska ord med 4 bokstäver.

Som mina tidigare material med att bygga ord är även det här ett alternativ till Montessoris rörliga alfabet. Det har samma syfte, man bygger ordet med de lösa bokstavskorten.
Materialet består av 12 remsor med en bild och fyra tomma rutor för varje bokstav till ordet. Alla bokstäver är färgkodade efter Montessori, det innebär att konsonanterna är skrivna i blått och alla vokaler i rött. Jag har även gjort bokstäver där konsonanterna är blåa och vokalerna är röda, vilket använts på flera ställen i världen och kommer även att användas mer i Sverige. För er som inte vill ha färgkodade bokstäver finns även en uppsättning med svarta.

Vid intresse av materialet: 


Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!

Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen. 


LÄNKEN: Bygga e
ngelska blå ord 4 bokstäver.

Nu ska jag slänga mig i solstolen och bättra på min solbränna🌞
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen