söndag 5 augusti 2018

Snabblagad krämig pasta med kassler, broccoli och parmesan- och vitlökssås

Nu när det närmar sig arbete igen för en del efter semestern vill jag tips er om en snabblagad pastarätt som kan passa i vardagspusslet.
Det här behöver du till 2-3 pers

ca 400 g kassler
ca 200 g fryst eller färsk broccoli
2-3 portioner pasta 
2 dl lätt crème fraiche med parmesan och vitlök (1 burk)
salt 
vitlökspeppar
vitpeppar

Gör så här:

1. Skär kasslern i strimlor.

2. Om du använder färsk broccoli så ansa och skär den i buketter. 3. Koka pastan enligt anvisning på förpackningen. Tillsätt broccolibuketterna när 5 minuter av koktiden återstår.
4. Häll pastan och broccolin i ett durkslag och 
låt vattnet rinna av.

5. Värm crème fraichen i pastakastrullen.
6. Smaka av med salt och peppar.
7. Blanda ner kassler, pasta och broccoli. 

8. Låt allt bli varmt och servera genast, gärna med lite extra parmesan.

Det här är en rätt som jag kommer att laga fler gånger. Nästa gång ska jag prova att lägga i halverade cocktailtomater tillsammans med det övriga i slutet av tillagningen. 
Lycka till om ni provar!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen