torsdag 30 december 2021

Geometri till barn: Hitta rätt form

Idag tipsar jag om ett av mina material med geometriska former. 
I arbetet med korten kan man hitta den lilla formen som finns i den större och para ihop korten med varandra. Korten kan även användas som memory spel, jag rekommendera er då att skriva ut eller klistra korten på tjockare färgat papper. 
För att ha olika svårighetsgrad på material har jag valt att göra det i två uppsättningar, ett som är färgkodat, där den stora och lilla formen har samma färg, ett där den lilla formen är svart.
När ni laddar ner materialet väljer ni vilka sidor ni vill skriva ut och använda. 
Båda uppsättningarna består av 20 kort, 10 kort med en stor och en liten form och 10 kort med små former.


Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.

Material LÄNKEN: Geometri hitta formen 

Nu ska vi köra iväg på frukostkalas för min brorsdotter Filippa som fyller 17 år!

Önskar er alla ett fint slut på året!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen