söndag 30 november 2014

Sociala dagar med julbord och julshow

Oj, vad dagarna har sprungit i väg och den ena trevliga kvällen efter den andra har avlöst varandra. 

Har ni börjat känna av julen? Själv har vi hunnit med två julbord sedan i torsdags, det första var tillsammans med två av mina syskon och deras respektive på Tunneberga gästgifvaregård i Jonstorp. 

A la carte!
bilden är lånad hos http://www.tunneberga.se/

Jag som gillar sillen bäst på julbordet (och gottebordet) blev
verkligen glad att det på Tunnebergas julbord fanns ca 25 sillsorter och många olika sorters lax. Har ni aldrig varit på Tunneberga kan jag rekommendera er ett besök där, det är litet och mysigt.


Eftersom vi har nytt schema på jobb igen har jag nu ledigt varannan fredag, så i fredags hade jag bestämt med två av mina underbara kollegor att vi skulle träffas på eftermiddagen i stan (Helsingborg). Vi hade en härlig eftermiddag/kväll med många goa skratt och samtal om livet, att vi ska leva i nuet! 
TACK, Anna och Malin för en underbar dag tillsammans med er, min energin är laddad för fullt, måste göras om snart!!

Igår var det dags för nästa julbord med Stellans  jobb, det var på Sundspärlan i Helsingborg. 
Årets julshow passade mig kanon bra, då det var en 80-tals show med det bästa från Rock of Ages, vi var i Stockholm och såg den på China teatern i fjol. 


Kvällen tog mig på en nostalgitripp tillbaka till 80-talet, några av låtarna var Paradise City, The Final Countdown och i wanna know what love is, det var Rock hela kvällen!
Tack A K Ekbergs Åkeri för en trevlig kväll!


På scenen fanns Thomas Petersson, Bruno Mitsogiannis, Elin Bemark, Thomas Vikström och Kee Marcello. De var fantastiska och bjöd på en kanon show!

Snart bär det av på nästa sociala aktivitet, nämligen kalas för mina syskonbarn.
Jag önskar er alla en Trevlig Första Advent! 

Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen