torsdag 27 november 2014

Adventskalender med bokstäver

Nu är det bara ett fåtal dagar kvar på november månad och på måndag är det dags att börja med adventskalendern. 
Idag tänkte jag att ni ska få se den vi har gjort på jobb.

Vi har tillverkat påsar som vi har klistrat siffror på och hängt upp i ett snöre med tvättklämmor. (Hur man gör egna påsar kan ni läsa HÄR.) Varje påse innehåller ett uppdrag från tomten och bokstavspussel. 
På uppdraget kan det exempelvis stå:
Hej alla barnen, kan ni hjälpa mig att hitta den bokstaven som BOK börjar på och komma på fler saker som börjar på den bokstaven.
Kram
Tomten


Alfabetet hänger uppe på avdelningen i oordning och barnen ska leta upp rätt bokstav. 
Vi kommer även att sjunga om bokstäverna och erbjuda skapande av bokstäver i olika material.

Bokstavspusslen som finns i påsarna är ett av min material och ni hittar det HÄR!


Vad har ni hittat på för roligt i era adventskalendrar?


Dagens tänkvärda ord
Människan offrar hälsan för att tjäna pengar, sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan. Hon är så angelägen om sin framtid att hon inte njuter av nuet. Följden blir att hon inte lever i nuet och inte heller i framtiden. Hon lever som om hon aldrig ska dö och så dör hon utan att någonsin ha levt.
Dalai Lama

Njut av livet och stunden!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen