tisdag 20 februari 2024

Gratis sorteringsmaterial kroppen

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Det här materialet är en uppdaterad version på ett material som jag skapade redan 2013. Ett material som jag fått mycket positiv respons på. Lärare på SFI och speciallärare har skrivit och berättat att just det här materialet passar bra till deras elever.  
Övningen går ut på att sortera bilder på kläder, skor m.m. efter var på kroppen man bär dem.

Materialet består av 5 kategorikort 
(ben, händer, fötter, huvud och överkropp).
Det finns sammanlagt 25 bildkort att sortera, 5 stycken till varje kategori.
Alla bilder är färgkodade. 
Man kan använda en eller flera kategorikort (beroende på vad barnen är redo för) och prata om vad de olika sakerna på bilderna heter.
Övningen kan användas både i grupp eller enskilt!

Ett tips är att använda materialet som ett spel, där man väljer varsitt kategorikort. Övriga kort vänds upp och ner. Deltagarna turas om att vända på ett kort, den som först har hittat alla fem korten till sitt kategorikort har vunnit.

Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Material LÄNKEN: Sorteringsmaterial kroppen

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.
  

Önskar Er en fortsatt fin sportlovsvecka!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen