måndag 23 januari 2023

Matematikmaterial till förskola med vintertema 0-10

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Nu har vinterkylan kommit tillbaka till oss i Skåne, med minusgrader och soliga dagar. Det är så skönt att slippa regnet som vi haft sedan början på året. Materialet som jag delar med mig av i dag är ett material med just vintertema och har funnits sedan tidigare här på bloggen.

Materialet har nu reviderats och utökats med fler varianter.
Det är ett matematik material med vantar och mössor. Övningen går ut på att räkna prickarna på vantarna och hitta mössan som har motsvarande siffra.

Materialet består av 11 mössor med siffrorna 0-10 och av 11 vantar med prickar på och finns i två upplagor, ett där alla prickar och siffror är färgkodade efter Montessoris lilla pärltrappa och ett med svarta siffror och prickar. Jag har även gjort en uppsättning med kort, med tillhörande baksida som kan användas som ett memory. 


Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!

Material LÄNKEN: Matematik 0-10 med vintertema

Hoppas materialet kommer till användning!

Jag önskar er en fin start på veckan!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen