måndag 27 december 2021

Singular och pluralkort med bilder

Inom Montessori används ett språkmaterial som består av singular och pluralkort....här kommer min version av det!

Materialet som jag skriver om idag skapades redan i början av 2013. Anledningen till att jag skriver om det igen är att jag har valt att uppdatera det med nya bilder med transparant bakgrund. Jag har även utökat materialet med 9 nya kort.
I samband med vår yngsta sons dyslexiutredningen kom jag att tänka på hur viktiga det är med bilder till texter som man läser tidigt i skolan. Allt för att hjälpa barn som har det lite svårare.
Så, nu vet ni hur det här fina och mycket användbara materialet kom till!         
Materialet består av 30 singular kort, 30 pluralkort och 2 rubrikkort.
Pluralkorten har olika ändelseslut -or, -er, ar och -n.
Ex.
ballong-ballonger
pojke-pojkar
blomma-blommor
äpple-äpplen
I arbetet med materialet läser man orden på korten och lägger korten under respektive rubrikkort. 

Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.
OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.


Jag önskar er en härlig kväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen