söndag 24 januari 2021

Spel: hitta frukten eller grönsaken till skuggbilden

Hoppas ni har det bra och har fått en fin start på terminen runt om i landet. Även om det fortfarande pågår en pandemi och mycket inte är som det brukar gör man sitt bästa för att barnen ska få så bra dagar som möjligt.

I helgen har jag skapat ett nytt material som ni ska få ta del av. Det är ytterligare ett material med frukter och grönsaker.

Materialet kan användas som ett spel. 
Spelets gång:
1. Dela ut brickorna med skuggbilderna.
2. Vänd korten med frukt och grönsaker upp och ner.
3. Bestäm vem som ska börja.
4. Personen som börjar vänder ett kort och berättar vad det är på bilden.
5. Har man skuggbilden på sin bricka lägger man bilden bredvid och tar ett nytt kort. 
6. Annars vänder man kortet upp och ner igen och det är nästa spelares tur att vända ett kort.
7. Den som först fyller sin bricka har vunnit.

Man kan även använda materialet som en parövning där man parar ihop frukten eller grönsaken till skuggbilden.  
Materialet består av 5 brickor med skuggbilder på frukter och grönsaker och av 20 lösa kort med färgbilder på frukterna och grönsakerna. 

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.


Trevlig kväll/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen