söndag 19 april 2020

Härlig helg och firat födelsedag

Vilket fint vårväder vi har haft hela helgen, det har blivit mycket utevistelse.
I fredags hade jag tagit semester för att njuta på min femtioandre födelsedag. Jag hade lite hemma SPA, promenerade, shoppade och solade. På kvällen när Stellan kom hem körde vi in till stan (Helsingborg) och åt på restaurang. 

Gårdagen började med ett träningspass på Nordic wellness på Väla. Det blev ett härligt zumbapass. Fortsatte även att träna när jag kom hem, det blev en intervall runda på 5 km med löpning/promenad.
   
På kvällen åkte vi in till stan för att ta en TURA (man åker fram och tillbaka på båten mellan Helsingborg-Helsingör utan att gå av i Helsingör (Gränsen är fortfarande stängd i Danmark).
Vänthallen vid båtarna på Knutpunkten har aldrig varit så folktomt tidigare när jag varit där. Se filmen nedan:

På båtens restaurang var det en del som åt men långt ifrån fullt. Maten var väldigt god, Jag åt oxfilé medaljonger med potatisgratäng och bearnaisesås.

I dag har vi haft besök av yngsta sonen Andreas och hans flickvän Lina, vi bjöd på grillat till lunch. Vi firade både mig och Lina som fyllt år i veckan. Jag fick den här fina buketten som kommer från Maritas blomsterglädje i Höganäs.

Nu med covid 19 så undviker vi att träffa våra föräldrar som tillhör riskgruppen. I dag träffade vi dock min mamma och Per (Mammas sambo) i deras kolonistuga för att lämna en gräsklippare. Vi höll avstånd medans vi drack en snabb kopp kaffe ute i trädgården.

Var rädd om er och ta hand om era nära och kära!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen