söndag 18 augusti 2019

Färgsortering på färgpalett

Det märks här på bloggen att flera är tillbaka på förskolorna och skolorna efter sina semestrar. Antalet besökare ökar och fler material laddas ner, vilket jag tycker är väldigt kul. Välkomna tillbaka både nya och gamla besökare.

I dag ska jag tipsa er om ett nytt material som jag har tillverkat. 

Det är en enkel övning till de yngre barnen där bland annat färger, fin motorik och öga/hand koordination tränas.


 Till övningen behöver man tio trä tvättklämmor där man klistrar färgdropparna i samma färger som finns på paletten.
Färgpaletten har tio olika färger. 
Övningen går ut på att sätta fast rätt tvättklämma vid rätt färg.


Materialet laddas ner på min sida hos Skolmagi.nu.
Länken till materialet: FÄRGPALETT.

Jag önskar er ett gott slut på veckan!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen