onsdag 16 mars 2016

Parövning kroppen till barn

Mitt material sorteringsövning kroppen är ett av de material som flest av er läsare är intresserade av och som jag mejla till någon/några varje vecka. När jag tillverkade det materialet antecknade jag inte källan till alla bilder och det är anledningen till att ni inte själv kan ladda ner det direkt. Materialet tillverkade jag med tanke på de yngre barn och på barn av utländsk härkomst. Nu har jag tillverkat ett liknade som ni kan ladda ner själva☺
Övningen går ut på att sortera bilder efter var på kroppen man bär dem. Materialet består av 5 kategori kort (ben, händer, fötter, huvud och överkropp). Det finns 6 bilder till varje kategori, sammanlagt 30 bilder att sortera. Alla bilder och kategorikort är färgkodade!Man kan använda en eller flera kategorikort (beroende på vad barnen är redo för) och prata med barnen om vad de olika föremålen på bilderna heter. Övningen kan användas både i grupp eller enskilt!

LPFÖ 98 reviderad 2010

Det här strävans målet tycker jag passar in på det här materialet:
Förskolan skall sträva efter att varje barn utvecklar ett rikt och nyanserat talspråk och sin förmåga att kommunicera med andra. 

Den skall även sträva efter att varje barn utvecklar sina tankar sitt ord och begreppsförråd.

Vid intresse av materialet:
Gör så här: Klicka på länkarna som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.

OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!


LÄNKEN:
parövning kroppen


Det var allt från mig idag! Kram Maria

12 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag får inte länken till parövning om kroppen att funka "Denna länk finns inte" Finns det möjlighet att få det mailat till sig skulle jag bli jätteglad: maria.fluur@outlook.com
    Vh, Maria Fluur Persson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com så skickar jag det till dig. Jag har semester och kommer att mejla efter den 4 oktober.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  2. Hej!
    Länken fungerar inte. Finns det någon möjlighet att få det skickat till mailen? sandra.nilsson@utb.kristianstad.se
    Tack på förhand!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com.
      Skriv vilket material det gäller så skickar jag det till dig. Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  3. Hej. Länken fungerar inte. kan du mejla materialet till min mejl: buset_jag@hotmail.com
    MVH Jonna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jonna!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com.
      Skriv vilket material det gäller så skickar jag det till dig. Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  4. Hej länken funkar inte skulle du vilja skicka materialet på mail. hanna.eriksson@kavlinge.se tack

    SvaraRadera
  5. Hej! Först och främst vill jag bara tacka för allt fint material du har på denna sida 😊 Jobbar med kroppen på min förskola och skulle gärna vela få materialet till parövning kroppen och sorteringsövning kroppen då länken inte fungerade. Maila gärna till: malinwasikkaoja@hotmail.com
    Stort tack på förhand! Mvh Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilka material det gäller, så mejlar jag det till dig.

      Mvh
      Maria

      Radera
  6. Hej, tack för fint material, du får gärna mejla mig eftersom jag inte kan öppna länken. maxoella@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mejla mig på malund68@hotmail.com.
      Skriv vilket material det gäller så skickar jag det till dig. Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen