onsdag 24 augusti 2016

Pokémon sortering/kategorisering till barn

Så roligt att ni är så många som har visat intresse för mitt pokémon material☺På jobb älskar de äldre barnen det och pratar mycket om vilka som utvecklas från vilka osv. Något som barnen också tränar är siffrorna och de snappar snabbt upp de olika tiotalen och entalen. Något som barnen nämner ofta är vilka styrkor pokémonen har och det har jag tagit med i min tanke kring materialet som jag ska dela med mig av idag!
Materialet består av 10 brickor med en text på en av pokémonens styrkor och av fyra tomma rutor samt av 40 lösa kort med olika pokémon.
Övningen går ut på att sortera bilderna på pokémon efter deras speciella styrkor samt att prata kring hur de ser ut och vilka siffror de har. Brickorna och korten är färgkodade.
Ni hittar säkert även andra sätt att använda materialet på!


Vid intresse av materialet:
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet !!

Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor!


Material Länken: Sortering Pokémon

Nu är det dags att hålla kväll och krypa upp i soffan!/Maria

18 kommentarer:

  1. Verkligen fina Pokémon spel du gjort! Tror du att du kan skicka spelet till Anna.karlsson@nykoping.se Har du inte möjlighet till det ska jag se om jag får det att funka att ladda ner spelet på jobbet!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Materialet är mejlat till dig!
      Vänlig hälsning
      Maria

      Radera
  2. tack för jätte fint material, ska göra ordning till min son som är toikig i pokimon. kanske får ha min telefon i fred :)

    SvaraRadera
  3. Hej Maria! Funkar inte riktigt att ladda ner här på vårt jobb, skulle du kunna maila oss det materialet? ser jätte kul ut! Natali.bellos@stockholm.se Tack! :)

    SvaraRadera
  4. Länken fungerar inte längre;(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund@hotmail.com så skickar jag materialet till dig.

      Vänliga Hälsningar
      Maria

      Radera
  5. Halloj!!
    Jag har en klass som är helt tokiga i pokemon. Jag skulle vilja ha detta material.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Mejla mig på malund68@hotmail.com så skickar jag det till dig.
    Vänliga hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag är intresserad av materialet och det går inte att ladda ner.
    mvh
    Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Monica!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com så skickar jag det till dig.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  8. hejsan denna länk funkar inte för mig heller :( idanorden@hotmail.com

    önskar flera pokemon spel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller, så mejlar jag det till dig.
      Mvh
      Maria

      Radera
  9. Hej☺️ linket dur ikke mere. Vil du være sød at sende til ditte_stensgaard@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Hejsan! En fantastisk idé! Har du möjlighet att skicka detta spel till ellinor.avenmark@oxelosund.se ?

    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  11. Hej jag undrar om du har detta material kvar? Jag jobbar i barngrupp och skulle så gärna jobba med detta. Har du mer med Pokémon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com.
      Skriv vilket material det gäller så skickar jag det till dig.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen