tisdag 23 augusti 2022

Parövning alfabetet med bilder

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Ett av mina material som jag tillverkade redan 2013, 
parövning med alfabetet och bilder har nu fått nya bilder och finns i tre uppsättningar med variationer på bokstävernas färger. Följande tre varianter finns:
1. vokaler i rött och konsonanter i blått
2. vokaler i blått och konsonanter i rött
3. svarta vokaler och konsonanter
Skriv ut de sidor som passar er och klipp isär korten.
Övningen går ut på att sortera kort med bilder efter dess begynnelse bokstav till rätt bokstavskort. Bokstaven X finns i två uppsättningar, där en ska sorteras efter bokstaven där ordet slutar på X, exempel sax. 
Materialet består av kort med bokstäver i versaler och gemener och av kort med bilder. Det finns tre bilder att sortera till respektive bokstav.

Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS!!! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är man själv kan ladda ner.

MATERIAL LÄNKEN: Parövning alfabetet med bilder

Glöm inte att tagga mig när ni använder mina material!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen