måndag 29 augusti 2022

Bokstavsspel/sortering med bilder

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar än så länge med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Ett till av mina material som jag tillverkade för sex år sedan, 
bokstavsövning med alfabetet och bilder har fått nya bilder och finns i tre uppsättningar med variationer på bokstävernas färger.
Följande tre varianter finns:
1. vokaler i rött och konsonanter i blått
2. vokaler i blått och konsonanter i rött
3. svarta vokaler och konsonanter
Skriv ut de sidor som passar er och klipp ut korten.
Övningen går ut på att hitta de bildkorten som passar till respektive bokstav.
Materialet kan användas som ett spel där barnen väljer vilka ark med bokstäver de vill ha och bildkorten eller bokstavskorten kan ligga upp och ner och barnen kan turas om att vända korten och hitta sina.

Om man vill kan man använda materialet som en sorteringsövning och lägga rätt bild vid rätt bokstav. För att ha ett självrättande material så att barnen kan se om bilderna har hamnat rätt kan man klistra fast bildkorten och alfabetskorten med baksidorna mot varandra.

Materialet består av:
  • 29 ark med en tom ruta och bokstäver som skrivna med både versaler och gemener.
  • 29 kort med bilder och text.
  • 29 alfabetkort med gemener och versaler.
Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS!!! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är man själv kan ladda ner.

MATERIAL LÄNKEN: 
Bokstavsspel/sortering med bilder  

Ni kommer snart att få tips om min material med höst tema! /Maria


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen