torsdag 9 maj 2019

Montessorimaterial: Maskrosens livscykel som fris och lösa kort

Som jag skrev i ett tidigare inlägg skulle jag tillverka maskrosens livscykel med lösa kort. Det materialet får ni ta del av idag.
Om man vill kan man sätta ihop de översta korten till en fris (tidslinje) och klippa ut textkorten från korten utan text och använda till parövning.

Vid intresse av materialet: 

Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!
Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.


Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen.

Material LÄNKEN: Maskrosens livscykel fris


Jag önskar er en fin kväll!
Kram
Maria

1 kommentar:

  1. Hej Maria!
    Vad fantastiskt att du delar med dig av allt ditt material, tack!
    Jag undrar om det finns möjlighet att få tillgång till detta materialet så jag kan byta ut teckensnittet. Jag skulle vilja ha det med montessoriscript.

    Mvh Alexandra
    alexandra@avtalspro.se

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen