måndag 19 november 2018

QR adventskalender till förskola

Om mindre än två veckor är det dags att öppna första luckan i adventskalendern, vad ska ni ha till barnen på era förskolor?
I år ska vi ha en adventskalender med QR koder på jobb. Bakom koderna finns julsånger, experiment, julpyssel och julsagor. En del av koderna har jag hämtat färdiga hos olika facebookgrupper.

Under fliken filer hos Facebookgruppen "QR i förskolan" finns flera färdiga QR adventskalendrar, ni hittar den HÄR

Hos facebookgruppen "Pedagogiska tips och trix" för oss som jobbar i förskolan har delar Oskar Nilsson med sig av en via sin google drive, ni hittar den HÄR.
Bilden ovan är från 2016 men så här ska kalendern se ut när den är klar. Grantyget som vi ska hänga julkulorna i har vi köpt på IKEA för fyra år sedan, bakom tyget ska vi sätta en ljusslinga.

Följ mig gärna på instagram:
                         

God kväll på er!
Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Hej jag letar efter dessa fina julkulor du lagt upp tidigare men hittar inte dem i materialet ? Kan man få ta del av dessa i pdf fil?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Jag har bara julkulorna utan QR koder kvar.
      Vill du har kulorna så mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller.

      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen