tisdag 25 december 2018

Juldukning och mat julafton 2018

Hoppas ni har haft en bra julafton och en fin juldag! Här var det lugnt igår med endast yngsta sonen och svärisarna. Vi saknade Kevin som tillbringar julen i Bollnäs hos sina svärföräldrar. 
Jag gillar att duka fint och förbereda när vi ska ha folk hemma. I år gick dukningen i guld och silver med inslag av granris. Min fina ärvda servis användes som brukligt på julafton.
Mitt på bordet hade jag lagt granris med fina julkulor från Søstrene Grene som lyste upp bordet och torkade apelsinskivor med kanel.
Vi åt traditionellt julbord med allt vad det innebär.
 Julbordet med den kalla maten.
Mina favoriter på julbordet är sill, lax och ägghalvor med räkor. Det känns extra festligt när man lägger upp maten fint och dekorerar faten.
 Ägghalvor med majonnäs, räkor, dill och citron. 
Kallrökt lax och gravad lax.
Nu ska jag gå och lägga mig för att vara utvilad för lite julrea i morgon! Jag ska bland annat in HÄR och titta hos Stadium.
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen