torsdag 8 november 2018

Färgsortering till barn med jultema: Var bor pepparkaksgubben?

Jag har skapat ett instagram konto, där jag ger tips på pedagogiska material och aktiviteter för förskolebarn. På instagram heter sidan malund68pedagoginspo, följ mig gärna där!
---------------------------------------------------------------------------------

Hur har ni det på era förskolor och skolor runt om i landet? Har ni börjat träna på sånger odyl. inför Lucia? Vi började med att låta barnen ge förslag på vilka sånger som de vill att vi ska sjunga på vårt Luciatåg. Det blev många av de klassiska sångerna som barnen sa, såsom "ute är mörk och kallt" och "sockerbagaren".

Här hemma är jag igång och skapar lite material med jultema, det jag delar med mig av idag är ett sådant med pepparkakshus och pepparkaksgubbar. Husen har jag själv skapat på datorn med hjälp av olika former.
Det är en färgsorteringsövning där man ska sortera pepparkaksgubbar efter färgerna på deras knappar till respektive pepparkakshus med samma färg. 
Materialet består av 11 pepparkakshus i färgerna röd, blå, gul, grön, lila, rosa, grå, vit, svart, brun, orange och av 11 pepparkaksgubbar med samma färger på sina knappar.


Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv! Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara.

MATERIAL LÄNKEN, pepparkakshus

Jag önskar er en trevlig kväll! Själv ska vi snart åka hem till vänner som ska bjuda oss på middag så här på torsdagskvällen!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen