söndag 22 april 2018

Kalas mat

Hoppas ni har haft en härlig helg och laddat era batterier för kommande vecka.

Jah har precis städat undan det sista från kvällens firande av den här 50-åriga tanten☺ Idag höll vi ett litet kalas för mig för våra föräldrar, min tvillingsyster och vår yngsta son och hans sambo.
 Vi startade med att servera goda aptitretare, det blev skaldjurs krustader,  
bruschetta alá Maria, 
krustader med brieost och hemmagjord plommonmarmelad.


 Till huvudrätt serverades grillad entrecote och ryggbiff, till det serverades potatisgratäng och sallad.
Till dessert blev det prinsesstårta som ICA Maxi gav mig i 50-års present. 

Trevlig kväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen