söndag 4 mars 2018

Hornugglor i grannens träd


I grannens träd håller dem här fina hornugglorna till. Det har som mest varit runt 10 ugglor samtidigt i trädet. Hornugglorna har återkommit till trädet varje år sedan 2011.
 I förra veckan hälsade en av dem på inne i vår trädgård. Visst är dem fina! Vi har haft många olika djurbesök under de åren vi har bott i Kattarp. Vi har haft en igelkott som bodde i trädgården och fick fina ungar som spatserade efter henne. Rådjur har stått ute på gatan och räven har korsat vägen när jag kört hem. Salamandrar och grodor har vi besök av varje år. 
Jag har läst på lite om hornugglan på Wikipedia, det är en medelstor uggla som är mellan 31–37 cm, den har ett vingspann på 86–98 cm och väger mellan 245–400 gram. 
Jag har en fin kalender med en uggla på vid mitt skrivbord!

Trevlig söndagskväll!
Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen