tisdag 1 november 2016

Hela alfabetet med bilder på A4 att ladda ner gratis

Som ni säkert sett har de senaste materialen varit med bokstäver, anledningen är att intresset hos barnen är extra stort nu.
För er som är intresserade så har jag gjort hela alfabetet med bilder på en A4 sida som barnen kan ha med sig och använda när de exempel vill öva på de stora eller små bokstäverna.
Materialet finns i tre olika varianter, ett med blåa konsonanter och röda vokaler, ett med rosa vokaler och blåa konsonanter samt ett där alla bokstäver är i svart. 

Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!

Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 


LÄNKENAlfabetet med bilder A4

Ni får ha en skön kväll!/Maria

2 kommentarer:

  1. Hej, jag kommer till en annan sida som det står att det är fel på länken. Har du möjlighet att lägga ut den på ett annat sätt. Tack för fint gratis material. Barnen på förskolan uppskattar materialet. Mvh Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena!

      Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller, så mejlar jag det till dig.
      Mvh
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen