måndag 7 november 2016

Gratis material: Vem är jag kort Vilda djur

Nu har jag även uppdaterat mitt materialet med Vem är jag kort vilda djur så att ni också kan ladda ner det själva.

Som med bondgårdsdjurens vem är jag kort så går även den här 
övningen ut på att barnen ska gissa vilket djur det är, genom att man läser en mening i taget och låter barnen fundera och gissa övas deras abstrakta tänkande. Barnen brukar själv hitta på egna frågor och låta oss vuxna gissa på deras.
Materialet består av 12 kort med korta meningar och bilder. Jag har valt att gör två olika uppsättningar av korten, ett med färgad bakgrund efter Montessoris världsdels färger beroende på vilken världsdel djuren lever i och det andra har vit bakgrund.


Vid intresse av materialet: 

Materialet laddar ni själv ner HÄR
 
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Ni får gärna lämna kommentarer om vad barnen och ni tycker om materialen!
                      
Jag vill passa på att önska er en bra start på veckan! Här blir det en extra lååååång dag på jobbet, då vi har personalmöte i kväll!/Maria

1 kommentar:

  1. Hej! Jättefint material, som alltid! Jag önskar att få ta del av detta, men jag kan inte ladda ner det via dropbox. Verkar vara något fel. Om du får tid över så får du jättegärna mejla mig detta material samt världsdelssortering som jag också har problem med att ladda ner.

    linda6.karlsson@norrkoping.se

    Tack på förhand!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen