måndag 21 mars 2016

Påskpyssel av en glasflaska

När jag plockade fram vårt påskpynt i helgen hittade jag en flaska som någon av sönerna har gjort när de gick i mellanstadiet. 
Jag tycker att den är så fin så nu står den framme och är en inredningsdetalj i vårt hem under påsken.
Till det här pysslet behöver du:
En glas flaska
Silkespapper

Kartong i olika färger
Spritpenna


Gör så här:
1. Fyll flaskan med silkespapper i olika färger.

2. Klipp ut näbb och haklapp i rött papper.
3. Klistra fast näbben och haklappen på flaskan.
4. Klipp ut remsor till fjädrar i olika färger.

5. Rulla remsorna i ena änden och tejpa sedan fast nedre delen på av remsorna på flaskan. 
6. Rita ögon på flaskan och ni har en fin tupp!

Jag önskar er en bra start på påskveckan!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen