söndag 17 januari 2016

Gör egna Alla ♥ dags kort

När jag var och handlade härom dagen såg jag att det såldes kort till Alla ♥ dag i butikerna och blev sugen på att göra ett par egna.
Här kommer tips på hur man enkla medel kan göra egna.
Till det här kortet har jag använt ett halvt A4 ark som jag har vikt på mitten, med hjälp av en hjärtpepparkaksform har jag ritat ett hjärta på pappret och klippt ut det. På insidan har jag klistrat fast ett dekorationspapper som blev det fina hjärtat på kortets framsida.
Runt hjärtat har jag ritat streck så att det ser ut som att hjärtat är fastsytt.


Även till det har kortet har jag använt ett halvt A4 ark som jag har vikt på mitten. På framsidan har jag klistrat fast olika sorters dekorationstejp och klistrat dit ett hjärta som jag har klippt ut i kartong på fri hand.

Till det här pysslet har jag använt tre olika sorters kakformar som jag har pressat ut och klistrat på varandra, överst har jag klistrat fast en rosett och ett hjärta som jag har klippt ut i dekorationspapper. Om man vill kan man hänga det som dekoration eller klistrar det på en bit papper och göra ett kort av det.

Nu ska vi titta på Så ska det låta och förhoppningsvis få höra några goa låtar.
Ha en härlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen