onsdag 28 oktober 2015

Montessorimaterial: Djurlek bondgårdsdjur

Jag har tillverkat många material de senaste 3 åren och håller på att redigera några av dem, ett som nu har fått nya bilder är materialet djurlek med bondgårdsdjur. Det var ett av de första material som jag skapade och jag vet att det är ett populärt material till de yngre barnen på förskolan. 
                                               
                            
Materialet består av 10 stora cirklar med djurbilder och 10 små bilder med samma djurbild.
Följande djuren som finns med på bilderna: ko, häst, gris, katt, get, hund, mus, tupp, lamm och kyckling.


Förslag på aktivitet med materialet:  Man kan lägga ut de stora cirklarna på golvet och låta barnen ta en liten cirkel ur en påse. Sedan ska barnet hitta den stora cirkeln med samma djur på. Man kan prata och sjunga om vad det är för djur, hur den låter och para ihop korten med leksaksdjur!
Korten kan användas på många olika sätt, det är bara att låta fantasin flöda! 

                                 
Vid intresse av materialet: 
Materialet laddar ni ner själv HÄR

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara här på bloggen. 

Nu håller jag lillördag med ett gott glas vin och önskar er en trevlig kväll!/Maria

2 kommentarer:

  1. Tack Maria, såg din sida på Facebook.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Varsågod Babblarfia!
    Roligt att du har hittat hit!
    Vänliga Hälsningar
    Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen