lördag 16 maj 2015

Siluettmatchning för barn: Vilket djur?

Det har gått ett tag sedan jag gjorde något nytt material, idag blir det inte ett helt nytt utan ett som jag hittade när jag gick igenom min stora samling av material som jag ville uppdatera med nya bilder och göra så att ni kan ladda ner det själv.

Jag tycker bäst om enkla bilder på mina material som inte har en massa bakgrund, så det tog en stund att hitta de bilder jag tyckte passade bra.

                       

Materialet går ut på att para ihop djur bilder med siluett bilden av samma djur. Om man vill kan man använda det som ett memory.



Materialet består av 36 kort, 18 djurbilder och 18 siluettbilder. Bilderna är på både vilda djur och bondgårdsdjur. 


Vid intresse av materialet:

Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.
På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet:-)
Klicka på länken nedan för att ladda ner materialet som pdf.

LÄNKEN:
siluettmatchning djur

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.
Jag hoppas ni får nytta av materialet och ni får gärna ge mig feedback om vad barnen tycker om det!! Tack på förhand!

4-års jubileum
I eftermiddag ska vi 
besöka Helsingborgs bryggeri som firar 4 år.

Det blir ölprovning (inte för mig), liveband och matmarknad med lokala aktörer:-) Kanske ses vi!!
Va rädd om er och ha en bra dag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen