fredag 15 maj 2015

Lättlagad krämig broccolisås till pasta

Klämfredag och hoppas mååånga av er är lediga idag, vår fina vän Anette som var ledig idag kom med frukostbullar till oss i morse:TACK!

Det känns att min kropp inte har samma krafter efter operationen som tidigare, efter att varit uppe i fyra timmar säger kroppen ifrån att den vill vila, så det blev två timmars sömn mitt på dagen.


I dag tänkte jag tipsa er om en enkel och snabblagad middag som jag själv har hittat på och brukar göra, den tar 15-20 minuter att laga.

Krämig broccolisås med pasta.




Det här behöver du till 4 portioner:

500 g fryst broccoli eller färsk
5 dl crème fraiche
3 dl riven lagrad ost
½ tsk cayennepeppar (ev mer om man vill ha mer sting i såsen)
½ tsk vitlökspeppar
Salt
Vitpeppar

Gör så här:
1. Koka broccolin i saltat vatten ca 5 min.
2. Häll av vattnet och dela broccolin i mindre bitar eller mixa med   mixerstav.
3. Tillsätt crème fraiche och kryddor.
4. Koka upp såsen och tillsätt den rivna osten.
Smaka av med salt och vitpeppar.
Servera såsen tillsammans med pasta och en grönsallad när osten har blandats i och smält. 

Jag önskar er en trevlig helg!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen