söndag 19 april 2015

Lättlagad kycklinggryta med bacon och champinjoner

Under gårdagen hann jag inte med något besök här då det planterades blommor och pysslades i trädgården hela dagen och kvällen avslutades med ett kalas för min systerson Max som fyllt 8 år. Vi bjöds på schnitzel och ris till middag och till efterrätt blev det nutellasemifreddo, en ny favorit för mig!!  
Idag har trädgårdsarbetet fortsatt, det är härligt att kunna sköta om trädgården samtidigt som solen skiner på en!

Jag har även hunnit med att baka goda saftiga kanelbullar med mandelmassa, receptet på dem kommer imorgon.

Till middag lagade jag en ny lättlagad rätt som endast tar ca 20 minuter att laga.

Det här behöver du till 4 portioner:
800 gram kycklingfilé
250 gram färska champinjoner
1 pkt bacon
5 dl smaksatt Cremé Fraiche vitlök & örter
Svartpeppar
ev. salt


Gör så här:
1. Dela kycklingen i lagom stora kuber.
2. Skiva champinjonerna.
3. Stek kycklingen, när det är färdigt lägg över det på ett fat.
4. Stek champinjonerna, när de är fädiga lägg dem tillsammans med kycklingen.
5. Klipp baconen och stek så att de får en lite knaprig yta.
6. Häll tillbaka kycklingen och champinjonerna i grytan med baconet igen.
7. Blanda i crème fraichen. Låt sjuda upp på svag värme.

Smaka av med salt och peppar.
Servera med pasta.

En god rätt som kommer att göras fler gånger!


Klicka på länken nedan för att ladda ner receptet som pdf:
Lättlagad kycklinggryta med bacon och champinjoner

Trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen