fredag 17 april 2015

Ett år äldre=FÖDELSEDAG

Ja, då var man ett helt år äldre, tro det eller ej det har nu gått 47 år sedan jag såg dagens ljus!!
När jag skulle födas visste inte min mamma om att hon väntade tvillingar, då min tvillingsyster hade fötts fortsatte värkarbetet och ut kom även lilla jag som endast vägde 1190 gram och var 37 cm lång!!! Ja, jag vet att jag har tagit igen det idag:-)
Min tvillingsyster vägde dubbelt så mycket som mig när vi föddes,  vilket var väldigt ovanligt. Så kunde det gå förr innan man började med ultraljud.



Dagen har varit väldigt bra och den inföll på min lediga fredag, vilket inte alls känns fel.
Jag har varit och shoppat, lunchat och fikat med mamma, lunchen blev varsin lyxräksmörgås på Ikea.


Kvällen avslutades med en härlig middag tillsammans med Stellan på restaurang Tegel i Rydebäck. Jag åt en god plankstek med oxfilé och beasås!

Nu säger födelsegrisen trevlig helg till alla!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen