onsdag 15 april 2015

Matematik med toalettrullar

Oj, vad dagarna går och jag vill hinna mer än jag gör!
Ikväll har jag och mina närmsta kollegor varit och fixat lite på vår avdelning, vi har bland annat målad masonit skivor som vi ska sätta fast på våra hyllor. Bilder kommer när vi är klara!


Nu till dagens tips till er som är en matematik lek som jag har hittat på pinterest.


Det som behövs för att göra den här övningen är:

  1. toalettrullar
  2. målarfärg
  3. kartong ark
Gör så här:
  1. måla rullarna i olika färger
  2. skriv siffrorna 0-10 på rullarna
  3. rita prickar på varje rulle som motsvarar siffran
  4. klipp ut cirklar av kartongen
Med få och enkla material kan man skapa en trevlig matematik aktivitet där man stapla rullarna på varandra.

Bilden är lånad på pinterest!

Det var allt för idag, God Natt!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen