tisdag 12 augusti 2014

Shoppingtur till Båstad


I går blev det en härlig tur tillsammans med två av min systrar till underbara Båstad, en stad som verkligen levererar på sommaren, med shopping, strand, hamn, krogar och tennis.

Vi var i Båstad för ett par veckor sedan på en hantverksmässa och då var det bilkö in till centrala Båstad, det slapp vi igår, det märktes att semestern har tagit slut för många.


Direkt när man kommer in till Båstad från E6:an finns det ett litet outlet område, där började vi vår shopping i märkesportalen, Båstadoutlet och hjärte ting. Jag fick shoppat två stickade tröjor, en present och två fina fiskar som ska dekorera vår trädgård.




Man blir faktiskt hungrig av att shoppa så vi körde in till hamnen och lunchade. Jag valde en sallad med chilimarinerade räkor, vattenmelon och fetaost, mycket trevlig smakkombination.


Vi blev mätta och var redo för ännu mer shopping, så vi begav oss upp till Köpmansgatan, vilket är ett passande namn, för köpte gjorde vi! 

Vi besökte bland annat Vita snäckan, invit och Båstad fashion & designstore.
Jag shoppade en ring och en present.


I en lada längst vägen in till Båstad stannade vi till hos Färg och forms outlet, en lada fylld med fynd av bland annat Ernst och cult design. Jag köpte två saker från cult.

Vissa ställen var svårare att hitta till och låg lite bakom huvudvägen ex womans outlet som sålde kläder från Du&Jag och Koola Anna, där var många fina kläder, dock var det mesta jag var intresserad av slutsålt i min storlek, fick till sist köpt en kofta från Du&Jag. 

Här är en bild på alla fynd jag gjorde!!


Efter en härlig tur pratade vi om att gör en liknande om en månad till något annat ställe i närheten, kan någon rekommendera en trevlig stad el dyl i närheten av Helsingborg med trevliga butiker får ni gärna mejla mig på malund@hotmail.com.

Nu är det dags för sängen! Ha det så bra!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen