måndag 11 augusti 2014

Montessorimaterial: tiokompisar

Jag märker att intresset för mina material har ökat nu när många pedagoger har börjat jobba efter semestern, därför tänker jag idag dela med mig av ett nytt!

Materialet tränar att räkna och känna igen vilka tal som är tio kompisar.

Materialet består av brickor med tomma rutor som har ett tal under sig och prickar i olika färger. Prickarna och siffrorna är färgkodade efter Montessoris lilla pärltrappa.





Övningen går ut på att lägga rätt antal prickar som siffrorna på brickan visar.

Det är pilligt att klippa ut cirklarna!

Vid intresse av materialet, klick på länken nedan för att ladda ner det som pdf.


Nu ska jag iväg och umgås med två av mina systrar, ha en bra dag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen