lördag 16 augusti 2014

Istället för en blomma

Frånvaron här har blivit stor denna veckan, sorry min tid har inte räckt till just nu!

I går hade vi en hel UF-dag på jobbet, UF står för utvärdering och förberedelse. Under dagen pratade vi bland annat vision och mål samt upplägget för höstterminen, sådana dagar är jag mycket tröttare än vanligt av allt diskuterande och stillasittande.

På kvällen hade vi after work hos en kollega, där vi åt en god grillbricka med fläskfilé, kycklingben, kassler och potatisgratäng som var beställt hos Coop Forum i Helsingborg. Tack alla för en trevlig kväll!!

I stället för en blomma gav jag värdinnan en burk med min hemmagjorda jordgubbs och rabarber sylt, receptet på den hittar ni HÄR.

För att göra burken trevligare dekorerade jag den med mönstrad tejp och etikett, all dekoration är köpt på Lagerhaus.


Så här fint blev det:


Burken är återbrukad, det har tidigare varit ett doftljus i den!



Vad händer i kväll?
För oss blir det eventuellt ett biobesök!

Trevlig lördag!Maria

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen