måndag 4 november 2013

Gratis sagor till förskolebarn

I dag blev det ett sent besök här på bloggen. Jag har varit uppslukad med att påbörja en jul sångsaga. Fantasin har flödat och sagan är nästan färdig:-) Nästa steg är att leta bilder till den.
Ja, jag vet det är inte jul än men inom förskolan är det snart dags att börja öva inför Luciafirandet! Har ni börjat än?

Vad är en sångsaga? Det är en saga där man sjunger barnsånger som har anknytning till texten. Jag tycker det är trevligt att kombinera sagor och sånger! Barnen brukar gissa vilken sång som kan passa att sjunga!

Apropå sångsagor, ni har väl inte missat den sångsagan som jag har gjort tidigare?
Sagan om lammet som försvann!


Klicka på länken för att komma till inlägget:
Sagan om lammet som försvann

Nu är det dags att avsluta för idag! Ha det gott!/
Maria

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen