onsdag 2 mars 2022

Pedagogiskt material: Tema tänder

Jag lägger mycket tid på att tillverka mina egna material och delar med mig av dem kostnadsfritt. Om du använder mina material eller skriver om dem, var snäll att berätta var du hittat dem och länka till min blogg ww.malund68.blogspot.se eller till mitt Instagram #malund68pedagoginspo Mina material får inte revideras utav någon annan än mig och får absolut inte säljas vidare. Mvh Maria

Då var det dags igen att tipsa om ett av mina material som skapades redan 2015 som också har utökats med några kort till.
Det är mitt material med tandsortering.
Material är ett sorteringsmaterial där man sorterar bilder till en glad eller en ledsen tand beroende på vad som är bra eller dåligt för tänderna att äta.
Materialet består av 2 bilder på tänder, en med glad mun och en med ledsen mun. Till det finns 16 kort med bilder på olika sorters mat, samt bilder på tandborste och tandkräm. Under bilderna finns texter som talar om vad det är på bilderna, jag väljer ofta att ha text på materialen så att barnen kan skapa sig ett bildminne av ordet.
Inspirationen till det här materialet fick jag 2015 på Pinterest!

Bilderna har jag valt efter att läst på bland annat www.friskatänder.se om vad som är bra och inte bra att äta för tänderna. 
i väljer givetvis själv vilka bilder ni vill använda er av, ni kan också fråga barnen vad de anser är bra respektive mindre bra för tänderna.

Materialet laddar ni ner själv!
Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos Skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

OBS! Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.

Material LÄNKEN: Tandsortering

Ta vara på er!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen