måndag 4 mars 2019

Decimalsystem till barn: Träna tal mellan 1-999

Bland de senaste material som jag har skapat finns ett par med decimalsystemet, nu har jag tillverkat ytterligare ett där man tränar talen 1-999. Idén fick jag efter att ha sett ett liknade på Instagram. Jag tänker att det kan vara ett roligt sätt att träna högre tal på!
Man kan be barnet/eleven att ex sätta fem ental, två tiotal och sex hundra tal  i respektive läs ruta. Be barnet/eleven att läsa talet. Upprepa med att ge barnet förslag på olika ental, tiotal och hundratal. Barnet/eleven kan göra egna kombinationer och läsa talen. 
Sätt ihop materialet så här:
klipp ut alla delar,
klipp eller skär översta och nedersta linjen på rutorna,
trä i remsorna med siffrorna,

klistra fast cirklarna uppe och nere på varje remsa.

Materialet finns med svarta siffror eller färgkodade efter Montessori, välj själv vilka ni vill skriva ut och använda.

Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!

Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.
Material LÄNKEN: Decimalsystem 1-999

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner!


Jag håller på att tillverka ett liknande där man tränar addition 1-20, så titta gärna in igen!

Om ni använder mina material och tipsar om det så får ni gärna länka hit till bloggen. På Instagram får ni gärna använda #malund68pedagoginspo!

God kväll på er!
Kram Maria

2 kommentarer:

  1. Hej! Tack för en toppensida, har haft otrolig användning av ditt material. Undrar om du har något material om religion?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny!
      Tack för din kommentar.
      Vad kul att materialet uppskattas.
      Jag har inget material om religion.
      Kolla hos facebookgruppen gratis montessorimaterial, jag har för mig att Amina har något sådant.
      Hälsningar
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen