måndag 26 november 2018

Gratis pedagogiskt material: Enklare lästal med bilder

En dag vid mellanmålet började några barn prata om siffror och antal, jag utmanade dem med spontana lästal som jag hittade på. Talen innehöll både plus (addition) och minus (subtraktion).
Den här lärandesituationen bidrog till skapandet av materialet som jag delar med mig av i dag.
Det är enklare lästal med både addition och subtraktion.

Materialet består av 10 kort med lästal och bilder. I aktiviteten läser man talen på korten och räknar ut summan.


Vid intresse av materialet: 
Klicka på länken till materialet nedan för att komma till min sida hos skolmagi, där materialet laddas ner gratis.

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara.

Material LÄNKEN: Lästal

Det var allt från mig i kväll!
Kram
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen