tisdag 30 oktober 2018

Montessorimaterial: Engelska ljudenliga 3 bitars pussel med tre bokstäver

Den senaste veckan har varit väldigt intensiv för mig och jag har inte hunnit titta in här lika mycket som jag hade velat. Ni kan även följa mig på instagram, där jag försöker lägga ut något nytt inlägg varje dag. Ni hittar mig under namnet malund68pedagoginspo 😃

Ett nytt engelskt språkmaterial har jag hunnit skapa. Det är en enklare pusselövning med 3 bitar per pussel. På varje pusselbit står en bokstav och när man pusslat ihop pusslet så bildas ordet till bilden.
Pusslen kan användas i tidig ålder som en pusselövning, även om barnen inte känner igen bokstäverna får de ett bildminne av bokstäverna och orden. Äldre barn kan ljuda bokstäverna och träna på att läsa orden. 
Materialet som är ett Montessori språkmaterial består av 18 stycken 3 bitars pussel med ljudenliga engelska ord med tre bokstäver. 
Jag har valt att gör materialet i två uppsättningar, ett med vokaler i blått och konsonanter i rött och ett tvärt om med vokaler i rött och konsonanter i blått. Anledningen är att vi även i Sverige övergår till den internationella kodningen som är tvärtemot vad vi haft tidigare, blå vokaler och röda konsonanter. ni väljer själv vilka ni vill använda till era barn.

Vid intresse av materialet: 

Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!
Materialet laddar ni ner själv! Jag har fått mejl om att det fungerar hur bra som helst att använda Ipad och Iphone vid nerladdning När ni klickar på länken till materialet, så väljer ni sedan den lilla fyrkanten med pil vid adressfältet och väljer sedan spara pdf i Ibooks.

Material LÄNKEN till Engelska pussel

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Var rädd om varandra! Kram Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen