måndag 26 juni 2017

Fjärilspyssel till barn

 Nu när intresset för fjärilar är stort har jag letat lite pyssel med olika svårighetsgrader som man kan göra med barnen. Här följer några tips, alla bilderna utom den översta (som jag har fotat) kommer från pinterest.

Här behövs endast silkespapper och piprensare. Man klipper silkespappret hjärtformat och vrider en piprensare om det. 
Till de här fina fjärilarna behövs träpinnar, papptallrikar, färg och piprensare.   

                              

För att tillverka den här söta fjärilen behövs kartong, färg, toalettrulle, piprensare och silkespapper.

Till den här fjärilen ritar man av sina händer och använder som vingar. Materialet som behövs färgade kartong ark.

Det var allt från mig ikväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen