måndag 20 mars 2017

Gratis material till förskolebarn: Bondgårdsdjur mamma & barn

Måndag igen och jag önskar er en bra start på veckan.

Även om jag inte har publicerat några nya material på ett tag så innebär det inte att jag inte håller på att skapa några, jag har ett par stycken på gång☺

Ett nytt material med bondgårdsdjur till de yngre barnen på förskolan är klart och ni ska får ta del av det idag.

På det övre arket med "mammorna" klipper man upp mellan djuren, det under arket klipper man bara ut runt om och klistrar fast mitten mellan de båda arken.
Genom att lyfta på flikarna ser man barnet till djuret på framsidan.
Syftet med materialet är att se likheter och lära sig namnen på djuren.


Jag har valt att göra två olika framsidor en med alla honornas namn och en med djurets namn....hoppas ni förstår vad jag menar☺Jag har inte fotat båda.




Vid intresse av materialet: 
Man behöver inte ha eller skaffa Dropbox för att ladda ner materialet gratis!

Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.
Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 


Material LÄNKEN: Bondgårdsdjurens barn
Jag kan inte lägga tid på att mejla material som man själv kan ladda ner.


Vi hörs!/Maria

7 kommentarer:

  1. Hej! Går inte ladda ner på dropbox:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  2. Fina idé men går inte ladda ner på dropbox =)! Kan du hjälpa mig? Tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  3. regina.torstensson@edu.lahom.se19 mars 2024 kl. 20:35

    HeJ!
    Tyvärr fungerar det inte att ladda ner ditt fina material. Det gäller Vem är jag mamma till? bondgården

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com.
      Skriv vilket material det gäller så skickar jag det till dig.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  4. Hej! Jag kan tyvärr inte ladda ner materialet om bondgårdens djur. Det ser väldigt bra ut men funkar inte.
    katarina.rosander-karlsson@utb.vimmerby.se

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen