måndag 13 mars 2017

Gratis material till förskola: Bok välkommen till världsdelarna

Ny vecka och nya dagar att göra det bästa av! Här på bloggen startar den med ett nytt materiel som jag delar med mig av.
Den här gången är det en ny bok till min serie av Välkommen till böckerna. Boken är om våra världsdelar.

Materialet består av bilder på jordklotet och bilder på våra världsdelar: Nordamerika, Sydamerika, Afrika, Europa, Asien, Oceanien och Antarktis. Till varje världsdel finns bilder på djur som lever där.
Syftet med materialet är att titta och prata om världsdelarna och titta på några av djuren som lever där.
Gör så här för att sätta ihop boken:
Klipp ut alla delar.
Laminera dem och klipp igen.
Klistra fast en bild på baksidan av den jordgloben med texten välkommen till världsdelarna.
Sätt fast en bilder efter den första med hjälp av bokplast eller
tejp, fortsätt att sätta fast varje bild efter varann.
Sista bilden klistras fast på baksidan av den andra jordgloben.
Vik ihop bilderna som ett "dragspel".

Alla bilderna på världsdelarna är i färgerna som finns på Montessoris världsdels materiel.



Vid intresse av materialet: 

Om den här sidan kommer upp så klicka längst ner på "Nej tack, fortsätt till nedladdning" om ni inte vill skaffa dropbox.



Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet) Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet. OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox, då riskerar ni att få halva sidor! 
Länken: Välkommen till världsdelarna
Mina tidigare böcker är:
Välkommen till bondgården

Önskar er en bra start på veckan!/Maria

11 kommentarer:

  1. Hej Maria!
    Vilket fint material, är själv Montessoripedagog men arbetar nu på annan skola.
    Försöker ladda ner det på dropbox.
    Mvh
    Pia Alm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pia!
      Tack, roligt att du gillar materialet. Som du säkert sett så finns det många fina pedagogiska material att ladda ner!

      Vänlig Hälsningar
      Maria

      Radera
  2. Hej Maria,

    Du har jätte fint material, finns det möjligheten för mig att kunna ändra språk. Vi har öppnat en Montessoriförskola i Santiago, Chile och skulle gärna vilja ändra namn till spanska. Ser fram emot ditt svar, Bästa hälsningar Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nina,

      Så spännande det låter. Vill du vara snäll och mejla de spanska namnen till mig på malund68@hotmail.com ? Så mejlar jag dig det färdiga materialet med rätt namn.

      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  3. Hej!
    Det går inte att ladda ner materialet. Det står bara att ett fel har uppstått. Mvh Emma

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller, så skickar jag det till dig.
    Vänliga hälsningar
    Maria

    SvaraRadera
  5. Jag skulle gärna ta del av materialet gällande världsdelarna för det kan jag inte komma åt. Väldigt fint! linn.schylander@vaxjo.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Mejla mig på malund68@hotmail.com och skriv vilket material det gäller, så skickar jag det till dig.
      Vänliga hälsningar
      Maria

      Radera
  6. Hej!! Jag lyckas inte ladda ner ditt material om
    Världen. Vill du dela det med mig? mari.berglof@utb.tyreso.se

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen