lördag 5 mars 2016

Livscykler till förskolebarn

Att arbeta med djur och natur kommer så naturligt i förskolevärlden, barn är nyfikna och upptäckare som kan hitta minsta lilla kryp. Jag gillar att vara en medforskande pedagog och ta vara på det som intresserar barnen, ett exempel på det var i höstats när barnen frågade om getingarna, då pratade vi om insektens delar och jag tillverkade ett material med insektens delar som ni hittar HÄR.

Just nu har jag tittat lite extra efter olika livcykler på olika djur och har hittat ett par sidor som jag vill tipsa er om.
Hos P
inayhomeschooler finns finns Gräshoppans, fjärilens, trollsländans, honungsbiets myrans och nyckelpigans livscykler att ladda ner gratis (med engelsk text).

Ni hittar inlägget HÄR.


Hos Pinayhomeschooler finns även bilder att ladda ner som man kan matcha med de här fina livscyklerna som finns att köpa hos HOS.
Bilderna hittar ni HÄR.


Är barnen intresserade att färglägga så har Education 18 olika livscykler som man laddar ner och själv färglägger, texterna är på engelska.
För att komma till inlägget klicka HÄR.


Om ni vill få mer inspiration om livscyklar rekommenderar jag er att titta på min pinterestsida!/Maria

Bilderna är lånade på respektive sida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen