söndag 25 oktober 2015

Småbarns material: Välkommen in i stallet!

Jag har skapat ett instagram konto, där jag kommer att ge tips på pedagogiska material och aktiviteter för förskolebarn. På instagram heter sidan malund68pedagoginspo, följ mig gärna där!
---------------------------------------------------------------------------------
Nu har jag kommit in i en ny skapande period, det är många idéer som poppar upp i huvudet som sen omvandlas till material i power point! 

Dagens tips är en bok med bondgårdsdjur som passar till de yngre barnen på förskolan. 


Materialet består av ladugårdsdörrar och bilder på följande djur: ko, katt, häst, get, gris, lamm, tupp och hund.
Syftet med materialet är att titta och prata om hur djuren ser ut och hur de låter.



Gör så här för att sätta ihop boken:

Klipp ut alla delar.

Laminera dem och klipp igen.
Klistra fast en bild på baksidan av den ena ladugårdsdörren.
    Sätt fast en bilder efter den första med hjälp av bokplast eller
                 tejp, fortsätt att sätta fast varje bild efter varann.
Sista bilden klistras fast på baksidan av den andra ladugårdsdörren.
Vik ihop bilderna som ett "dragspel".

Vid intresse av materialet:Gör så här: Klicka på länken som jag har lagt in i slutet av inlägget. (länken har oftast samma namn som materialet)
Låt dropbox ladda klart sidan innan ni trycker på ladda ner.På min dator hamnar materialet i "hämtade filer", det kan man nog välja själv! Sen är det bara att skriva ut och laminera materialet.OBS! Klicka inte direkt på skriv ut i dropbox då riskerar ni att få halva sidor!

LÄNKEN: Välkommen in i stallet

Nu blir det färd till Halmstad med Stellan för att titta på en ny enduro. 
Titta gärna in imorgon för tips på adventskalender./Maria

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Blev jätteglad över världsdelarna, är själv montessorilärare och hade funderingar på en bok om världsdelarna, när vi nu ska ut och resa med Katten Monsun. Sökte på världsdelarna förskolan, då ditt fina material dök upp. Mvh Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!

      Så kul att du hittade hit. Hoppas ni får en lärorik resa tillsammans!
      Mvh
      Maria

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen