måndag 5 januari 2015

Lättlagad pastasås med räkor och champinjoner

Dagen har bara sprungit iväg men oj vad mycket jag har hunnit med, lämnat blodprov, städat ut julen, köpt en svart klänning till pappas begravning och rensat ut i en av våra mååånga garderober, det resulterade i fyra kassar med kläder som ska lämnas till behövande.

När man är igång känns det skönt att inte behöva lägga så mycket tid på middagen, här blev det pasta och en god pastasås som endast tar 15-20 minuter att laga.



Pastasås med räkor och champinjoner
Ingredienser
200 g färska champinjoner
175 g räkost (jag använde Kavlis med rödlök)

1 vitlöksklyfta
2½ dl matlagningsgrädde 

200 g skalade räkor (500 g oskalade)
3 msk hackad persilja
smör
salt 
peppar

Gör så här:
1. Skiva champinjonerna och stek dem i smör i en stekpanna tills de fått färg. 
2. Tillsätt pressad vitlök, räkost och grädde, låt allt koka upp.
3. Lägg i räkor och persilja, låt allt bli varmt, inte koka.
4. Smaka av med salt och peppar.
Servera med nykokt pasta och sallad.

Lycka till! 

Receptet har jag hittat på Hemmets journal.
Trevlig kväll /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen