måndag 12 augusti 2013

Parövning Vilken frukt

 En ny orörd vecka har vi framför oss! Få se vad den har att bjuda på.

Nytt material

För er som är intresserade kommer här ytterligare ett nytt material som jag delar med mig av.
Jag har tillverkat ett liknade tidigare som ni hittar här.

Materialet jag delar med mig av idag är en parövning för yngre barn.
Det är en övning där man ska para ihop mönster/närbild på en frukt med en bild på frukten! 
Titta på bilderna så förstår ni:-)

Så här kan man göra med övningen om man vill: Visa barnet/barnen bilden med närbild på frukten och prata om vilken frukt barnet/barnen tror det är. Låt barnet leta upp bilden på frukten och para ihop korten.

Materialet består av 24 kort som bildar 12 par!

Syfte och mål med övningen:

Syftet med övningen är att se mönster och para ihop bilder.

Målet (LPFÖ 98 reviderad 2010) är att förskolan ska sträva efter att varje barn utvecklar intresse för bilder, texter och olika medier samt sin förmåga att använda sig av, tolka och samtala om dessa.

Vid intresse av materialet gör så här:

Klicka på länken nedan för att ladda ner materialet som pdf!

LÄNKEN:
Gissa vilken frukt!

Jag kan inte lägga tid på att mejla material som är nedladdningsbara på bloggen.

Ha en bra dag!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen