torsdag 4 april 2013

Barnomsorg är själva fundamentet för en god yrkeskarriär

Hejsan!
Jag måste bara göra er uppmärksamma på ett inlägg som Marcus Birro har gjort tidigare på Expressen krönikör som bla berör oss förskolepedagoger.

Rubriken lyder:
Barnomsorg är själva fundamentet för en god yrkeskarriär
Den handlar om att det dagligen finns bilagor till tidningar som handlar om ekonomi och frågan är när vi  stolta yrkeskvinnor får vår egen bilaga i tidningarna? När får vi läsa mer om alla dessa sjuksystrar, hemvårdare, pedagoger och dagisfröknar som ägnar sina liv åt att älska livet, människorna, barnen, åldringarna, de minsta och de utsatta?

Lite frågeställningar som ger funderingar:
Vem hyllar förskolelärarnas yrkesgärning? När läste man senast en osande försvarsskrift om kvinnorna (och de få männen) på landets förskolor? Vem drar en lans för dessa skamligt underbetalda vardagshjältar?
Ni kan läsa hela inlägget här.

Jag har nästan aldrig tidigare läst något av Marcus Birro och är ingen stor fan till honom. Det här inlägget gav mig en liten annan bild av honom. Roligt!
Ha en trevlig kväll!/Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag läser alla kommentarer och svarar så fort jag kan!

Leta i den här bloggen